Amikor a marketing költségvetés témaköre előkerül, nagyon sokszor megbizonyosodhatunk arról, hogy máig rengeteg marketing tagadó cégvezető és vállalkozó jár közöttünk. Ezzel csupán az a baj, hogy éveken át megrekednek, stagnálnak. Profi online marketing nélkül pedig hogyan is növekedhetne, fejlődhetne a vállalkozás?
Azt ugyancsak hajlamosak elfelejteni, hogy a panaszkodással egyúttal arra is felhívják a figyelmet, hogy alacsony a marketing költségvetés, ez pedig több okból is hátrányt jelent az üzleti életben.
A nagy felismerés előtt
Sajnos gyakran tapasztalni, hogy épp a hatalmas árbevétellel rendelkező cégek vezetői nem látják be, hogy jó ideje megálltak egy szinten, holott a még jelentősebb növekedéshez a büdzsé bővítésére is szükség lenne.
Persze egyszer általában elérkezik a pillanat, amikor konkrét összegeket különítenek el a “marketingre”, de gyakran az is csak minimális. Pedig nem is lenne olyan nehéz beismerni, hogy a nyereség egy részét nem véletlenül szokták az igazán profik “visszaforgatni”, azaz elkölteni a növekedés érdekében.
A legnagyobb gond mégiscsak az, hogy mint a gyógyszerek esetében, a marketing területén is bőven akadnak úgynevezett tagadók. Ezen emberek körére jellemző, hogy nem hisznek ebben, úgy vélik, hogy majd ha látszik eredmény, akkor nagyobb összeget is hajlandók lesznek ráfordítani, csakhogy ez fordítva működik. Nem a semmitől lesz kimagasló eredmény, hanem a ráfordított pénznek, időnek, energiának köszönhetően.
A rossz gondolkodásmód bukáshoz vezet
Amikor valaki azt hangoztatja, hogy kizárólag ennyi és annyi lehet a marketing költségvetés, lényegében be is korlátozza magát, illetve az eredményeit, a saját cégének növekedését. Egy bizonyos ráfordítás alatt nem térül meg, ráadásul így számításba sem jöhetnek az igazán profi szakértők. Holott egyáltalán nem mindegy, hogy kire, kikre bízzuk cégünk sorsát.
A “majd az új fiú vagy mindentudó Gizike megcsinálja” hozzáállás nem vezet eredményre. Ahogyan az értékesítő kollégák folyamatos túlterhelése sem, hiszen ha nem kapnak megfelelő eszközöket, hogyan produkáljanak kimagasló eredményeket?
A marketing tagadók ráadásul rombolják a saját renoméjukat is, ilyenkor persze a kollégák is hamar rájönnek, hogy a nem megfelelő gondolkodásmód áll a fejlődés útjában, amin ők nem feltétlenül tudnak változtatni, hiszen meg van kötve a kezük.
Nem szabad kizárni a vérprofi ügynökségeket!
Sokan összetévesztik a dolgot, és nem a marketing költségvetésük alacsony, hanem a bevételhez képest kicsi az a keret, amely marketingre menne. Azonban ennél is fontosabb, hogy egy full-stack ügynökség, aki senior szakértőgárdával rendelkezik, természetesen el fogja kérni a profitábilis online marketinghez szükséges összeget.
Könnyebb a tagadás mögé bújni, mint bevallani, hogy nehéz elengedni a kontrollt, pedig a növekedés alapfeltétele, hogy merjünk szakértőket megbízni, és biztosítsuk hozzá az optimális büdzsét is.