A Facebook (és az Instagram) rendkívül hatékony felületek céged követőbázisának kiépítésére és gyarapítására, és ehhez még feltétlenül fizetett hirdetésekre sincsen szükség.
Az organikus követőszám növelésben alapból segítséget kapnak a SocialWings Facebook marketing szolgáltatásának ügyfelei, de ebben a cikkben adunk néhány tippet, miként érhetsz el eredményeket saját erőből is, még ha nem is annyira eredményesen, mint az igazi profik.
A tartalom minősége és rendszeressége
Az egyik nagy titok, hogy ne pusztán magáért a tartalomgyártásért posztolj, hanem akarj minőségi tényleges információt, tudást megosztani a követőiddel, hiszen a befektetett energia többszörösen megtérül, hiszen könnyebben kitartanak melletted, sőt ajánlanak másoknak is, ha úgy érzik, ők is kapnak valamit a megkülönböztetett figyelmükért cserébe.
Egy kép többet ér ezer szónál, tartja a mondás, ami a mai világban hatványozottan igaz. Minden poszthoz használj vonzó képeket, videókat, amik könnyedén, vonzó módon hordozzák az átadni kívánt információt.
Az pedig szintén alapvetés, hogy posztolj rendszeresen, így nagyban növelheted annak esélyét, hogy az általad készített tartalmak megjelenjenek az emberek hírfolyamában, különösen akkor, ha a posztolási időpontokat is tudatosan tervezed, alkalmazkodva a közösségi oldal, azon belül pedig a célközönséged social media fogyasztási szokásaihoz.
Közösségépítés és interakciók
Az organikus követések gyarapításához kulcsfontosságú feladat a közösségi kapcsolatépítés.
Válaszolj a kommentekre, kérdésekre, ösztönözd követőidet, hogy osszák meg veled a véleményüket termékeidről, szolgáltatásaidról. Találj ki interaktív projekteket, kvízeket, szavazásokat, amik aktivitásra ösztönzik üzleti profilod követőit.
Minél inkább aktív jelenléthez szoktatod követőidet, annál nagyobb lesz a hajlandóságuk, hogy megosszák másokkal az általad gyártott tartalmakat, újabb organikus követést garantálva.
Csoportok és események
Mindenképpen érdemes lehet élned a Facebook-csoportokban rejlő óriási potenciállal. Gondold végig, milyen érdeklődési körök kapcsolódnak a márkádhoz, és építs erre csoportokat. Így kötetlenebb formában kapcsolatba kerülhetsz olyan közösségi média felhasználókkal, akik potenciális ügyfelei lehetnek a vállalkozásodnak.
A Facebook-csoportok nagy előnye, hogy ott közvetlen kapcsolatot építhetsz a tagokkal, könnyebb kommunikációt kezdeményezni a tartalmakról, hosszas kommentfolyamokat indítva, amit a közösségi oldal igazán díjazni szokott.
Szervezhetsz akár online, akár offline eseményeket, amelyek szintén növelhetik követőid aktivitását, bevonódását, hiszen a Facebook algoritmusa ezeket is előnyben részesíti.
Mint látszik, egyszerű eszközökkel sokat tehetsz magad is az organikus elérések növelése érdekében, de ezek önmagukban kevesek, ezt a tevékenységet érdemes profin felépített hirdetési kampányokkal ötvözni.