Mik a fogyasztói jogaid, ha hibás terméket kapsz?

2025. szeptember 21.

Nem titok, hogy a vásárlás egy igen népszerű tevékenység, mitöbb, egyesek már saját hobbiként is tekintenek rá. A vásárlás legyen az online vagy üzletben, előfordulhat, hogy hibás, sérült vagy egyszerűen nem azt kapjuk meg, amit rendeltünk. Ilyenkor merül fel sokakban az a kérdés, hogy akkor most mi is pontosan a teendő. 

A jó hír az, hogy a fogyasztói jogszabályok jelenléte az, ami a vásárlókat védi és biztosítja azt, hogy ne maradj hibás termékkel a kezedben. Cikkünkben összefoglaljuk azt, hogy ezekben az esetekben milyen lehetőségeid vannak, jogállás, szavatosság és ellátási jogok viszonylatba. 

Mit jelent a jótállás?

A jótállás tulajdonképpen a vásárló biztonságáért felelős. Ez egy kötelező garancia, amelyet jogszabály ír elő a kereskedő számára. Ez azt jelenti, ha például egy háztartási cikk vagy elektronikai termék, amit vásároltál meghibásodik, akkor akkor a kereskedőnek egy bizonyos intervallumon belül gondoskodnia kell a hiba javításáról. Így van ez a 20Bet Casino oldalán is a kifizetési módok esetében. 

A jótállás általában egy évig tart, de vannak olyan fogyasztási cikkek is, amelyekre a jótállás elérheti az akár két évet is, attól függően, hogy mekkora pénzértékben vásároltál. Ilyen esetben kérhetsz javítást vagy cserét de ha ez a két opció nem lehetséges akkor kérhetsz árcsökkentést vagy akár pénzvisszatérítést. 

Fontos, hogy ezekben az esetekben a kereskedő nem háríthatja a felelősséget sem rád sem pedig a gyártóra, mivel neki kell megoldania a problémát. Például, ha az újonnan megvásárolt kenyérpirítód elromlik két hónap használat után akkor a bolt, ahonnan vetted azt, köteles kicserélni vagy megjavítani, minden külön költség nélkül. 

Szavatosság – Milyen szabályok lépnek fel ebben az esetben? 

A szavatosság egy olyan jogi védelem, ami minden vásárlót automatikusan megillet. A szavatosság azt jelenti, hogy a kereskedő mikor elad valamit a vásárlónak akkor felelősséget vállal azért, hogy a termék, amit elad hibátlan és használatra alkalmas – azaz tökéletes állapotban van. Ha a termék mégis hibásnak bizonyul, a fogyasztó két éven belül érvényesítheti szavatossági igényét. A Wageon Casino kedvező bónusz ajánlatok között is vannak igen jók de fontos, hogy mindig olvasd el az apróbetűs részt is. 

A szavatosság keretében kérheted a termék kijavítását, kicserélését, ha ez nem lehetséges, akkor árleszállítást vagy a vételár visszatérítését. A 20Bet Casino esetében is, ahogy van lehetőség arra, hogy visszaszerezd a nettó veszteségeid egy bizonyos százalékát. 

Mondunk is egy példát erre! Ha egy új cipő sarka a vásárlást követő három hónap után leesik normál használat mellett, a bolt köteles azt javítani vagy kicserélni, hiszen ez nem miattad van, hanem a termék meghibásodása miatt, amiért a kereskedő kell felelősséget vállaljon. 

Csere és pénzvisszafizetés 

Amennyiben valamit vásárolsz, legyen az online vagy fizikai formában és a terméket hibásan kapod kézhez, akkor jogodban áll javítást vagy cserét kérni. A legegyszerűbb megoldásnak a csere bizonyul a Wageon Casino kedvező bónusz esetében, de ha a hiba súlyos, akkor más módszerek után kell nézni. Ha a javítás vagy csere nem lehetséges, például mert a termék kifutott a kínálatból vagy a hiba többszöri javítás után is fennáll, kérhetsz árleszállítást vagy a teljes vételár visszafizetését. 

Fontos tudnod azt is, hogy a kereskedő nem háríthat rád többletköltséget – a visszaküldés, szállítás díja őt terheli. Mondunk erre is egy példát:  ha online cipőt rendelsz, és rossz méretet küldenek, kérheted a cserét. Ha nincs megfelelő méret készleten, a bolt köteles visszafizetni a teljes vételárat, beleértve a szállítási díjat is. 

Mit tegyél lépésről lépésre? 

Amikor valamit vásárolsz és hibás terméket kapsz, a legfontosabb az, hogy gyorsan tedd meg a legfontosabb lépéseket. Az egyik legfontosabb az, hogy őrizd meg a számlát vagy nyugtát, hiszen csak ezzel bizonyíthatod, hogy valóban abból a boltból vetted meg a terméket. Ha online rendeltél Wageon Casino kedvező bónusz ajánlatot, készíts egy képet vagy egy videót a hibáról és írj egy e-mailt arról, hogy milyen gond akadt azzal a termékkel, amit rendeltél. 

Az e-mail esetében fogalmazd meg érthetően és professzionálisan azt, hogy miért hibás a megkapott termék és hivatkozz a jótállásra vagy a szavatosságra. Meglátod, hogy néhány e-mail váltás után már tudni fogod pontosan, hogy milyen lépéseket kell megtenned. A 20Bet Casino esetében is írhatsz egy e-mailt arról, hogy mi történt, azonban figyelj arra, hogy ebben az esetben a válaszidő akár 24 óra is lehet. 

Amennyiben nem online, hanem boltban vásároltad meg a terméket, akkor személyesen vidd vissza, add oda a nyugtát és kérd, hogy írjanak jegyzőkönyvet a hibáról és a kérésedről. Legyen az csere, javítás vagy akár pénzvisszafizetés a jegyzőkönyvet pedig őrizd meg. 

Ajánló