Az online üzletek térhódítása vitathatatlan, ma már nem igazán találni olyan szegmenst, ahol ne lenne hazánkban is legalább fél tucat webshop a piacon. A potenciális vevők száma azonban nem emelkedik ennyire drasztikusan, ez pedig egy valamit jelent: egyre kiélezettebb versenyt a konkurenciával.
Új vevőket szerezni tehát mindig csak nehezebb és nehezebb lesz, ezért törekedni kell arra, hogy az egyszeri vásárlókból törzsvásárlókat csinálj. Ne legyenek illúzióid, ez sem lesz könnyű feladat, viszont nem is lehetetlen.
Sokat segít, ha olyan sokoldalú megoldásokkal dolgozol, mint a felhőalapú MiniCRM szoftver, de ha velünk tartasz, adunk még pár hasznos tippet!
Releváns termékek ajánlása
A termékkapcsolás művészetét talán egyetlen webshop tulajdonosnak sem kell bemutatni. Valóban nagy potenciál rejlik benne, ha jól csinálod. Ehhez pedig nem mindegy, hogy kinek, mit és mikor ajánlasz.
Nézzünk egy példát: van egy sporteszközöket árusító online áruházad. Valaki vásárol tőled egy biciklit. Mivel próbálnád rávenni, hogy ez ne csak egy egyszeri alkalom legyen, hanem visszatérő vevővé váljon?
Értelemszerűen ajánlj neki más termékeket is e-mailben, de nem lenne célszerű kézisúlyzó szettet vagy teniszütőt javasolni. Helyette jó ötlet lehet azonban kulacsot, biciklilámpát, bukósisakot vagy kerékpáros ruházatot ajánlani.
Ehhez persze érdemes termékcsoportokat létrehozni, majd készíteni egy olyan automatizmust, ami a vásárlást követően megadott időközönként elküldi a leveleket. Erre is tökéletesen alkalmas a MiniCRM.
Kommunikálj aktivitás szerint!
Érdemes aszerint is kategorizálni a vásárlókat, hogy ki mekkora aktivitást mutat. Hisz nyilvánvaló, hogy másképp kell kommunikálni azzal, aki rendszeresen rendel tőled, mint azzal, aki már fél éve nem vásárolt semmit. Fontos ugyanis, hogy az e-mailek személyre szabottak legyenek, mert csak így érhetik el a céljukat.
A törzsvásárlókkal érdemes például először megismertetni a legújabb termékeket, akár előrendelési lehetőséggel. Aki már régebben vásárolt, annak a figyelmét felkeltheted akciókkal, kuponkódokkal, de az is jó irány, ha visszajelzést kérsz tőlük, mennyire voltak elégedettek korábban, hiszen ezekből hasznos tapasztalatokat lehet leszűrni.
Persze ezt sem kell ma már kézzel csinálnod, az automatizmusok elvégzik a feladatok java részét, a rendszer pedig mindenkivel a megfelelő módon kommunikál, mindezt emberi beavatkozás nélkül.
Profi panaszkezelés
Olyan sajnos nem létezik, hogy egy adott üzlettel, termékkel, szolgáltatással mindenki elégedett lenne, és aki csalódott, az szereti is hallatni a hangját. Legyen szó akár egy megkésett szállításról, összecserélt csomagról vagy minőségi kifogásról, a panaszkezelés rendkívül fontos a webshopok életében.
Ehhez nemcsak felkészült ügyfélszolgálatosokra van szükség, hanem a megfelelő technikai háttérre is, hogy a kérdéseire és reklamációra mindenki választ kapjon és végül elégedett legyen.